سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف

وزیر نیرو: با تولید 3800 مگاوات برق رکورد جدیدی در کشور ثبت کردیم

زنجان- ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه رکورد جدیدی در تولید برق کشور در سال جاری به ثبت رسید، گفت: متوسط تولید برق کشور تا سال 92 سالانه یک هزارو 792 مگاوات و از سال 92 تا سال گذشته 2 هزار و 150 مگاوات بود اما امسال توانستیم سه هزار و 800 مگاوات برق تولید کنیم.

رضا اردکانیان شامگاه سه‌شنبه در نشست مدیران و فعالان صنعت آب و برق استان زنجان، رکورد بعدی را مدیریت مصرف انرژی خواند و اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود که خاموشی‌ها در سال جاری به صفر برسد که خوشبختانه با رعایت اوج بار مصرف توانستیم به این مهم دست یابیم.

وی افزود: در صورتی که اوج بار، رعایت نمی‌شد باید بیش از سه هزار نیروگاه در کشور ساخته می‌شد اما مدیریت مصرف سبب شد با تولید حداکثری، مدیریت مصرف بالایی نیز داشته باشیم.

اردکانیان با بیان اینکه رکورد بعدی، افزایش صادرات برق است، خاطرنشان کرد: افزایش تولید برق در سال جاری سبب شد رکورد صادرات نیز شکسته شود و 2 میلیون و 300 هزار وات ساعت برق صادر کردیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنی کاهش مصرف برق نیست، تصریح کرد: در سال جاری 150 هزار مگاوات ساعت انرژی بیشتری نسبت به سال گذشته به بخش صنعت تخصیص داده شد و مدیریت مصرف به این معنی است که مصرف انرژی در پیک بار مصرف، رعایت و مدیریت شد.

وی اظهار داشت: موارد و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران صنعت آب و برق و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس پیشنهاد استاندار زنجان طی هفته‌های آتی جهت بررسی و رفع مشکلات در شرکت‌های مدیریت منابع آب و توانیر مطرح می‌شود.