سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف

عربستان پرچم سفید را آرام آرام بالا می آورد؛ زمان پایان دادن به بحران یمن فرارسیده

عربستان پرچم سفید را آرام آرام بالا می آورد؛ زمان پایان دادن به بحران یمن فرارسیده

عبدالله المعلمی" نماینده عربستان در سازمان ملل پس از جلسه ی شورای امنیت در خصوص بررسی بحران یمن تصریح کرد: هم اکنون وقت آن رسیده است که بحران یمن پایان یابد.

 

العالم-عربستان سعودی

المعلمی در ادامه افزود: حوثی ها باید قطع نامه 2216 شورای امنیت را بپذیرند.

نماینده عربستان در شورای امنیت در ادامه مدعی شد که عربستان خواستار جنگ با ایران چه در یمن و چه در خارج از این کشور نیست.

وی در ادامه اظهارات عجیب خود در مورد جنگ یمن مدعی شد که عربستان بیشترین کمک مالی را به مردم یمن می کند و در سال 2019 بیش از 400 میلیون دلار به مردم یمن کمک مالی کرده است.

نماینده ریاض در سازمان ملل در حالی این اظهارات را بین می کند که از چهار سال پیش تاکنون عربستان ائتلافی را رهبری می کند که با حمله به زیرساخت های یمن و مناطق مسکونی، خون هزاران کودک و زن بیگناه را ریخته است، اما به رغم آنکه مردم یمن در سخت ترین شرایط به سر می برند و هر روزه شاهد قتل عام خانواده ها، تخریب زیر ساختها، شیوع بیماری های واگیر دار، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و شیوع قحطی هستند، همچنان در مقابل تجاوز عربستان و همپیمانانش ایستادگی می کنند.

ریاض و همپیمانانش با گذشت چهار سال و صرف میلیاردها دلار برای به زانو درآوردن ملت یمن ناکام مانده و در باتلاق جنگ یمن گیر افتاده اند و هم اکنون به دنبال راهی برای برون رفت از این باتلاق هستند.