سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف
کاهش تعهدات برجام خواست مردم است/ انگلیس در ایران به ذلت افتاد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخورد ما با بدعهدی ها اقدامی است که تاکنون مسئولان انجام داده‌اند و تعهدات ایران را در برجام کاهش داده اند؛ خواست مردم این است که این راه با قدرت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه به ایمان گره خورده است، ذکر خداست پس ذکر خدا را باید زنده نگهداریم.

وی افزود: به نماز جمعه و خطبه های آن بها دهیم و بدانید که نماز جمعه  از اهمیت و جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به خطیبان نماز جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: خطیبان نماز جممه وظیفه دارند دلهای مومنان را متوجه خدا کنند. همه ما باید توجه داشته باشیم و بر اساس قرآن از خود مراقبت کنیم که اولاد و مسائل دیگر، ما را از ذکر خدا باز ندارند که نماز جمعه یکی از مصادیق آن است. نماز جمعه را فدای اولاد و غیراولاد نکنیم.

آیت الله خاتمی، نماز جمعه را فرا فراجناحی و فراحزبی دانست و گفت: نماز جمعه فراجناحی و فراحزبی است ولی تریبون ولایت و بیان خواسته های ایشان است.

وی تاکید کرد: من به خودم و ائمه جماعات دیگر توصیه می کنم که خود را مدیون مردم بدانند و وقت گرانبهایی که آنها در اختیار ما قرار می دهند را به خوبی قدر بدانیم و مطالب مفیدی برای آنها بیان کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه نیز باید تلاش کند تا فضای مناسب و شرایط خوبی را برای نمازگزاران فراهم کنند، اظهار داشت: مردم و جوانان نیز باید اهمیت بیشتری برای نماز جمعه قائل باشند.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود به وظایف رسانه ها در قبال پرداختن به نماز جمعه اشاره کرد و تصریح کرد: رسانه های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی باید به نماز جمعه بپردازند. از خلوتی نماز جمعه خوشحال نباشید. تخریب نماز جمعه فرصت سوزی است. از رسانه ها انتظار می رود تلاش بیشتری برای تشویق مردم برای حضور در نماز جمعه انجام دهند.

وی افزود: مسئولان نیز در قبال نماز جمعه وظیفه دارند حضور مسئولان بخصوص در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر به نفع خود آنهاست. حضور در نماز جمعه یکی از جلوه های مردمی بودن مسئولان است و شاید با این حضور گرهی از مشکلات مردم گشود شود.