سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف

مقابله با مثل، دستور قران است و عقل هر بشری، آن را می فهمد. اگر کسی به شما ضربه ای زد،شما هم مثل آن به او بزنید. (فاعتدوا بمثل ما اعتدی علیکم) حکیم فردوسی نیز می فرماید: زدی ضربتی؟ ضربتی نوش کن. اما به چند دلیل این کار  انجام نمی شود! و برعکس آن یعنی کاپیتولاسیون( خود سانسوری) صورت می گیرد. اولین موضوع ترس است. افراد کم توان در مقابل افراد پر توان تر از خود، مقابله به مثل نمی کنند. در مدرسه یک پسر قلدر، دانش آموزان را اذیت میکند، بقیه اذیت او را نادیده می گیرند، تا بیشتر اذیت نشوند. عامل دوم احترام است: پدری که فرزند خود را می زند، فرزند به احترام پدر چیزی نمی گوید، و مقابله به مثل نمی کند. این احترام ممکن است احترام به قانون هم باشد. کسی به اعدام محکوم شده، باید این مجازات را تحمل کند! او نمی تواند از ضارب خود انتقام بگیرد. اما گاهی این دو با یکدیگر مخلوط می شود: معلوم نیست کسی که مقابله به مثل نمی کند، از روی ترس است یا احترام. همین جا مسئله ظلم و اجرای عدالت، معنی پیدا می کند. اگر عدالت حکم می کند که قاچاقچی انسان یا مواد مخدر، اعدام شود این به معنای احترام به قانون، و عدم پیگیری مقابله به مثل است. در حالیکه قاچاقچی های دیگر، آن را ظلم می پندارند و در فکر انتقام یا: مصدوم کردن ماموران هستند. در مراتب بالای اخلاقی، برای جلوگیری از دور باطل انتقام، پیشنهاد ترک مخاصمه یا همان نادیده گرفتن انتقام هست. در انجیل آمده که: حضرت عیسی فرمود: اگر کسی به توسیلی زد، طرف دیگر صورت خود جلو ببر. این توصیه به دو دلیل، در مراحل بالای اخلاقی است: اول فرض بر این است که: با این کار آتش انتقام در مضروب، به خاطر خدا خاموش می شود. دوم اینکه ضارب نیز با دیدن این صحنه، شرمنده شده عذر خواهی می کند. حالا اگر عکس این قضیه اتفاق بیافتد، دیده شده که یک سیلی زدن، به یک سیل جنگ و خون تبدیل گردیده! بیشتر جنگهای تاریخی هم، به همین خاطر بوده. لذا برای جلوگیری از نابودی انسان، لازم است در جایی این موضوع ختم شود. پس چه زمانی برای انتقام مناسب است؟ و چه زمانی مناسب نیست: مانند همه سوالهای فلسفی، مرزبندی مشخصی ندارد. لذا دروغگویان از این موضوع به نفع خود استفاده می کنند. در قضیه انفجار بندر لبنان، باید مشخص شود که مسئول حادثه، چه کسانی بودند تا بتوان از انها انتقام گرفت. ولی مانند حادثه هواپیمای اکراینی، یا حوادث 11سپتامبر، دلایل بخوبی روشن نمی شود. زیرا مسببان این حوادث، از قبل ردپا ها را از بین برده اند. فقط برخی اشتباهات آنها ممکن است: به لو رفتن کمک کند، که آنهم در بوق تبلیغاتی پنهان می کنند، تا هیچ کس ان را نشنود، یا باور نکند. فاجعه از انجا آغاز می شود که: مجرم خود را محق این عملیات می داند! اما بعد از انجام مواجه با عکس العمل های متضاد می شده، آن را انکار می کند. الان مشخص شده که در حادثه یازده سپتامبر، عربستان با کمک بن لادن، برج دوقلو را منفجر کرد، تا به گردن عراق و افعانستان افتاده، آمریکا مجبور به لشکر کشی به عراق و افغانستان شود. خوشحالی عربستان در حادثه لبنان هم، همین را بیان می کند. یعنی انفجار عمدی بوده، تا مردم لبنان، آن را به گردن حزب الله انداخته و: پایگاههای ان را مورد حمله قرار دهند. زیرا اعلام شده که: نیترات موجود در این انبار، برای مصرف مواد منفجره بوده! پس عامل اصلی مشخص است. اما اینکه قدرت رسانه ای آنها، هنوز به اندازه 11سپتامبر قدرتمند باشد، جای تامل دارد. از این رو، انتقام در این جا واجب است! زیرا اگر جلوی عربستان گرفته نشود، عملیات مشابه را شاهد خواهیم بود. لذا محور شرارت آل سعود است.

Capitulation and retaliation

Confrontation with proverbs is the order of the Qur"an and every human intellect understands it. If someone hits you, hit them like that. Hakim Ferdowsi also says: Did you hit? Drink a hit. But for some reason this is not done! Conversely, capitulation (self-censorship) takes place. The first issue is fear. People with disabilities do not retaliate against people more powerful than themselves. At school, a bully harasses students, others ignore him, so as not to harass him further. The second factor is respect: the father who beats his child, the child does not say anything in respect of the father, and does not retaliate. This respect may also be respect for the law. Someone sentenced to death must endure this punishment! He can not take revenge on his attacker. But sometimes the two are confused: it is not clear whether the one who does not retaliate is out of fear or respect. This is where the issue of oppression and the administration of justice makes sense. If justice dictates that a human or drug trafficker be executed, it means respecting the law, and not pursuing retaliation. While other traffickers consider it oppression and think of revenge or: injuring agents. At the highest moral level, to avoid the vicious cycle of revenge, it is suggested to abandon the conflict or ignore revenge. The Bible says: Jesus said: If anyone makes a toss, move the other side of your face forward. This advice is in the high moral stages for two reasons: First, it is assumed that: by doing so, the fire of revenge in the victim is extinguished for the sake of God. Secondly, the assailant is ashamed to see this scene and apologizes. Now, if the opposite happens, it has been seen that a slap has turned into a flood of war and blood! This is why most historical wars have taken place. Therefore, in order to prevent the destruction of human beings, it is necessary to end this issue somewhere. So when is the right time for revenge? And when it"s not appropriate: Like all philosophical questions, it has no clear boundaries. Therefore, liars use this issue to their advantage. In the case of the Lebanese port explosion, it must be determined who was responsible for the incident so that they can be avenged. But, as in the case of the Ukrainian plane crash or 9/11, the reasons are not clear. Because the perpetrators of these incidents have already destroyed the traces. Only some of their mistakes are possible: it helps to expose, which they also hide in the trumpet, so that no one hears it, or believes it. The tragedy begins when: the perpetrator considers himself justified in this operation! But after doing so he was confronted with contradictory reactions, denying it. It is now clear that in the aftermath of 9/11, Saudi Arabia, with the help of bin Laden, blew up the Twin Towers to fall on Iraq and Afghanistan, forcing the United States to invade Iraq and Afghanistan. The same is true of Saudi Arabia"s happiness in the Lebanon incident. That is to say, it was a deliberate explosion, so that the Lebanese people would blame it on Hezbollah and attack its bases. Because it has been announced that: the nitrate in this warehouse was for the use of explosives! So the main factor is clear. But their media power is still as strong as 9/11. Hence, revenge is necessary here! Because if Saudi Arabia is not stopped, we will see similar operations. Therefore, the axis of evil is Al-Saud.

الاستسلام والانتقام

المواجهة بالأمثال هی ترتیب القرآن ویفهمه کل عقل بشری. إذا ضربک شخص ما ، فاضربه بهذه الطریقة. یقول الحکیم فردوسی أیضا: هل ضربت؟ اشرب ضربة. ولکن لسبب ما لم یتم ذلک! على العکس ، الاستسلام (الرقابة الذاتیة) یحدث. القضیة الأولى هی الخوف. لا ینتقم الأشخاص ذوو الإعاقة ضد الأشخاص الأقوى منهم. فی المدرسة ، یقوم صبی متنمر بمضایقة الطلاب ، بینما یتجاهله الآخرون ، حتى لا یضایقوه أکثر. العامل الثانی هو الاحترام: الأب الذی یضرب طفله ، الطفل لا یقول أی شیء فیما یتعلق بالأب ، ولا ینتقم. قد یکون هذا الاحترام أیضا احترام القانون. شخص محکوم علیه بالإعدام یجب أن یتحمل هذه العقوبة! لا یستطیع الانتقام من مهاجمه. لکن فی بعض الأحیان یتم الخلط بین الاثنین: لیس من الواضح ما إذا کان الشخص الذی لا ینتقم بدافع الخوف أو الاحترام. هنا تبدو قضیة الظلم وإقامة العدل منطقیة. إذا کانت العدالة تملی إعدام مهربی بشر أو مخدرات ، فهذا یعنی احترام القانون وعدم السعی إلى الانتقام. بینما یعتبره المتاجرین الآخرین قمعًا ویفکرون فی الانتقام أو: جرح العملاء. على أعلى مستوى أخلاقی ، لتجنب الحلقة المفرغة من الانتقام ، یُقترح التخلی عن الصراع أو تجاهل الانتقام. یقول الکتاب المقدس: قال یسوع: إذا قام أحد بقذف ، تحرک الجانب الآخر من وجهک إلى الأمام. هذه النصیحة فی مراحل أخلاقیة عالیة لسببین: أولاً ، یُفترض أنه: بفعل ذلک ، تنطفئ نیران الانتقام فی الضحیة فی سبیل الله. ثانیاً ، یخجل المعتدی من رؤیة هذا المشهد ویعتذر. الآن ، إذا حدث العکس ، فقد لوحظ أن صفعة تحولت إلى طوفان من الحرب والدم! لهذا السبب وقعت معظم الحروب التاریخیة. لذلک ، من أجل منع تدمیر البشر ، من الضروری إنهاء هذه القضیة فی مکان ما. إذن ما هو الوقت المناسب للانتقام؟ وعندما لا یکون ذلک مناسبًا: مثل جمیع الأسئلة الفلسفیة ، لیس لها حدود محددة. لذلک ، یستخدم الکذابون هذه القضیة لصالحهم. فی قضیة انفجار المرفأ اللبنانی یجب تحدید المسؤول عن الحادث حتى یتم الانتقام منه. ولکن ، کما هو الحال فی حادث تحطم الطائرة الأوکرانیة أو 11 سبتمبر ، فإن الأسباب غیر واضحة. لأن مرتکبی هذه الحوادث دمروا الآثار بالفعل. فقط بعض أخطائهم ممکنة: فهی تساعد على فضحها ، والتی یخفونها أیضًا فی البوق ، حتى لا یسمعها أحد ، أو یصدقها. تبدأ المأساة عندما: یعتبر الجانی نفسه مبرراً فی هذه العملیة! ولکن بعد ذلک واجه ردود فعل متناقضة ، نافیا ذلک. من الواضح الآن أنه فی 11 سبتمبر ، قامت المملکة العربیة السعودیة ، بمساعدة بن لادن ، بتفجیر البرجین التوأمین لإجبار العراق وأفغانستان على غزو العراق وأفغانستان. وینطبق الشیء نفسه على سعادة السعودیة فی حادثة لبنان. أی أنه کان تفجیرا متعمدا حتى یلومه الشعب اللبنانی على حزب الله ویهاجم قواعده. لأنه تم الإعلان عن أن: النترات فی هذا المستودع کانت لاستخدام المتفجرات! لذا فإن العامل الرئیسی واضح. لکن قوتهم الإعلامیة لا تزال قویة مثل 11 سبتمبر. وبالتالی الانتقام ضروری هنا! لأنه إذا لم تتوقف المملکة العربیة السعودیة ، فسوف نرى عملیات مماثلة. لذلک ، محور الشر هو آل سعود .

Capitulation et représailles

 

Faire face aux proverbes est l"ordre du Coran et l"intellect de chaque être humain le comprend. Si quelqu"un vous frappe, frappez-le comme ça. Hakim Ferdowsi dit aussi: Avez-vous frappé? Boire un hit. Mais pour une raison quelconque, cela n"est pas fait! A l"inverse, la capitulation (autocensure) a lieu. Le premier problème est la peur. Les personnes handicapées ne ripostent pas contre des personnes plus puissantes qu’elles. À l"école, un tyran harcèle les élèves, d"autres l"ignorent, pour ne pas le harceler davantage. Le deuxième facteur est le respect: le père qui bat son enfant, l"enfant ne dit rien du père et ne riposte pas. Ce respect peut aussi être le respect de la loi. Quelqu"un condamné à mort doit endurer ce châtiment! Il ne peut pas se venger de son agresseur. Mais parfois les deux sont confus: il n"est pas clair si celui qui ne riposte pas est par peur ou par respect. C"est là que la question de l"oppression et de l"administration de la justice prend tout son sens. Si la justice dicte qu"un trafiquant d"êtres humains ou de drogue soit exécuté, cela signifie qu"il faut respecter la loi et ne pas recourir à des représailles. Alors que d"autres trafiquants la considèrent comme une oppression et pensent à la vengeance ou: aux agents blessants. Au plus haut niveau moral, pour éviter le cercle vicieux de la vengeance, il est suggéré d"abandonner le conflit ou d"ignorer la vengeance. La Bible dit: Jésus a dit: Si quelqu"un fait un tirage au sort, déplacez l"autre côté de votre visage vers l"avant. Ce conseil est d"un niveau moral élevé pour deux raisons: Premièrement, on suppose que: ce faisant, le feu de la vengeance dans la victime est éteint pour l"amour de Dieu. Deuxièmement, l"agresseur a honte de s"excuser d"avoir vu cette scène. Maintenant, si le contraire se produit, on a vu qu"une gifle s"est transformée en un déluge de guerre et de sang! C"est pourquoi la plupart des guerres historiques ont eu lieu. Par conséquent, pour empêcher la destruction d"êtres humains, il est nécessaire de mettre fin à ce problème quelque part. Alors, quel est le bon moment pour se venger? Et quand ce n"est pas approprié: comme toutes les questions philosophiques, il n"a pas de frontières claires. Par conséquent, les menteurs utilisent cette question à leur avantage. Dans le cas de l"explosion du port libanais, il faut déterminer qui est responsable de l"incident afin de se venger. Mais, comme dans le cas de l"accident d"avion ukrainien ou du 11 septembre, les raisons ne sont pas claires. Car les auteurs de ces incidents en ont déjà détruit les traces. Seules certaines de leurs erreurs sont possibles: cela aide à dénoncer, ce qu"ils cachent aussi dans la trompette, pour que personne ne l"entende, ou n"y croie. Le drame commence lorsque: l"auteur se considère justifié dans cette opération! Mais après cela, il a été confronté à des réactions contradictoires, le niant. Il est maintenant clair que lors du 11 septembre, l"Arabie saoudite, avec l"aide de Ben Laden, a fait sauter les tours jumelles, pour tomber sur l"Irak et l"Afghanistan, forçant les États-Unis à envahir l"Irak et l"Afghanistan. Il en va de même pour le bonheur de l"Arabie saoudite dans l"incident du Liban. C"est-à-dire que c"était une explosion délibérée, de sorte que le peuple libanais le blâme sur le Hezbollah et attaque ses bases. Parce qu"il a été annoncé que: le nitrate dans cet entrepôt était destiné à l"utilisation d"explosifs! Le facteur principal est donc clair. Mais leur pouvoir médiatique est toujours aussi fort que le 11 septembre. Par conséquent, la vengeance est nécessaire ici! Car si l"Arabie saoudite n"est pas arrêtée, nous verrons des opérations similaires. Par conséquent, l"axe du mal est Al-Saud.