سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف

شهردار منطقه یک در مراسم بزرگداشت عزت الله انتظامی در موزه سینما: 
9 دهه زندگی در خانه موزه استاد انتظامی به نمایش گذاشته شد
موزه استاد عزت الله انتظامی با اهدای لوازم شخصی این هنرمند بزرگ توسط خانواده ایشان ، با نمایش 9 دهه زندگی هنرمندانه وی، بار دیگر بر روی هنر دوستان گشوده شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران ،سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم بزرگداشت استاد عزت الله انتظامی که در باغ موزه سینما روز شنبه -26 مرداد ماه- با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ، جامعه هنری و هنردوستان برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت : با همکاری خانواده مرحوم استاد انتظامی توانستیم آثار هنری و وسایل زندگی این هنرمند فرهیخته را در خانه موزه ایشان جمع آوری کنیم و با مرمت، بازسازی و جانمایی آنها مجموعه ای غنی را بر ای نسل های آتی به یادگار از این هنرمند فرهیخته ، با مساعدت خانه هنرمندان و سازمان زیباسازی شهر تهران گردآوری کنیم.
وی گفت: استاد انتظامی همیشه در  اوج  بود و با عزت زندگی کرد و آثار فاخری از خود باقی گذاشت که خانه موزه وی در منطقه یک بعنوان یکی از افتخارات ما محسوب می شود. 
شهردار منطقه یک در مراسم رونمایی از سردیس و تابلو دیوار کوب خیابان استاد عزت الله انتظامی در منطقه یک نیز با اشاره به تملک خانه نیما یوشیج و آماده سازی خانه موزه سیمین و جلال و نامگذاری خیابان الف به نام استاد جمشید مشایخی تصریح کرد: این اقدامات حداقل کاری است که مدیریت شهری در راستای اعتلای نام هنرمندان انجام داده و امیدواریم بتوانیم اقدامات اینچنینی را گسترش دهیم. 
موسوی با اشاره به تغییر مسیر سرمایه گذاری در منطقه یک از مسکن به خدماتی،گردشگری و امور فرهنگی خاطرنشان کرد : موقعیت اکولوژیکی و محدوده های مستعد توسعه در شمال تهران از جمله ارتفاعات ، رود دره ها و... موجب تغییر رویکرد در منطقه از بخش مسکن به خد ماتی و گردشگری شده و می تواند گردشگری منطقه را در بخش های تفرجگاهی، مذهبی، تاریخی، طبیعی، سلامت، ورزش ،پردیس های هنری، تجاری و... در سطح فرا منطقه ای و فراملی توسعه دهد  و این امر تولید ثروت جدید را برای سرمایه گذاران به همر اه خواهد داشت.
گفتنی است در انتهای این برنامه از کتاب یادنامه استاد انتظامی با نام " یک عمر با عزت" که در 8 فصل شامل عزت الله به روایت نزدیکان، اهالی تاتر،اهالی سینما، اهالی ادبیات و... است رونمایی