قران کریم می فرماید: (و قلیل من عبادی الشکور) مردم اکثرا ناشکر و ناسپاس هستند. و فقط تعداد کمی شکر گزاری می کنند. زیرا با اینکه همه چیز مردم از خداست! ولی انها باز هم زیادتر می خواهند. و این زیاده خواهی ممکن است به نفع آنها نباشد، لذا خداوند برخی مواقع با انسان بازی می کند: تا به او بگوید این به نفع تو نیست. ولی بشر اصرار می کند، که پشیمانی هم سودی ندارد. مثلا کسی که ثروت زیاد می خواهد، ممکن است به عیش و عشرت بیافتد، فرزندانی ناصالح و معتاد بدنیا بیاورد، که همه آنها را به باد دهد. لذا انسان ها باید به آنچه دارند راضی باشند، و خدا را شکر کنند. البته اگر شکر کردند، راه برای اضافه شدن نعمات هم باز می شود(لئن شکرتم لازیدنکم) زیرا نشان می دهد هاضمه انسان، برای نعمت بعدی آماده است.
در فارسی ضرب المثلی است که می گوید: اگر دستت تا آرنج عسلی کنی و به: حلقوم ناشکر بریزی بجای تشکر، دستت را گاز می گیرد که: چرا زیادتر ندادی! مردان زیادی از زنان خود ناراحتند! یا زنان از مردان خود، زیرا مانع دستیابی بیشتر می شوند. میگویند اگر تمام زن های دنیا را هم، به یک مرد بدهی باز چشم به افق می دوزد: تا ببیند زن دیگری هم هست! امروز این امر در سیاست، اجتماع و اقتصاد هم خودش را ثابت کرده! قوم بنی اسرائیل به همین جهت در قرآن مشهور است: زیرا آنها در دست فرعون اسیر بودند: مردان و جوانان و کودکان را می کشت، زنان و دختران را به اسارات می برد. اما همین قوم وقتی از رود نیل گذشته از فرعون نجات پیدا کردند، از موسی همه چیز خواستند! گفتند ما در گذشته در ناز و نعمت بودیم! مانند برخی از ایرانیان که قبل از انقلاب اسلامی، نان شب نداشتند و از حصبه و وبا می مردند! ولی حالا می گویند آن زمان ارزانی و فراوانی بوده، و مردم در عیش و نوش بودند. فراموش کردند که آب خوردن آنها از جوی خیابان ها! به اّب انبارشان می رفت، و بعد از چند روز ته نشین شدن! قابل استفاده می شد. یادشان رفت همین کارها باعث افزایش بیماری بود، و از هر ده نوزاد، یکی از انها باقی می ماند. هنوز خیابان و کوچه های تهران قدیم، اغلب یک متری است یعنی نه از ماشین خبری بود، و نه اسفالت. فقط چهار پایان میتوانستند داخل این خیابان ها شوند، لذا همیشه پر بود از سرگین و پهن آنها. ناشکران همه اینها را می دانند! ولی با یک کلمه از ان رد می شوند: هرچی بوده صفا بوده! عجب. این است راز ناشکری مردم. وقتی امام خمینی برعکس شاه می گفت: من خادم مردم هستم، برخی ها که تعارف بلد نبودند، می گفتند پس بیا در خانه ما را جارو کن! آب و برق مجانی بده. این خوی استکباری هر فردی است که: او را بدبخت می کند و دنیا را، برای خود زندان می بیند. هرچه بگیرد یا بخورد باز هم فقیر گرسنه است. (سیرمونی ندارد.) تبلیغات دشمنان هم به این دامن می زند: وقتی شاه فرار کرد 52میلیارد دلار پول نقد با خود برد، و چمدانهایی زیادی به اندازه بار هواپیما، طلا و جواهرات، این پولها الان خرج تبلیغات می شود: تا آبروی از دست رفته آن خاندان را زنده کند، خاندانی که خاک ایران، هیچکدام از انها را نپذیرفت: و همگی در غربت ماندند و مردند! حالا مرده پرستها، این پول را به تمام شبکه های جهانی می دهند: تا به زبان فارسی برنامه تولید و آنچه: لایق خودشان بود به جمهوری اسلامی نسبت دهند. یکی از این موضوعات فقر نمایی است. که این سیاست توسط افغانها در ایران اجرا می شود. آنها در شغل های پست مثل زباله گردی، گدایی و کارتن خوابی می روند: و بنام ایرانی خود را جا می زنند. مغرضان عکس می گیرند: زیر آن می نویسند ایرانی روی چاه نفت ه، ولی سهم او زباله گردی است.
Ungrateful people!
The Holy Qur"an says: (And few of me are worshipers of thanksgiving) Most people are ungrateful and ungrateful. And they only add a little sugar. Because even though everything is from God! But they still want more. And this extravagance may not be in their favor, so God sometimes plays with man: to tell him this is not in your favor. But man insists that regret is useless. For example, a person who wants a lot of wealth may indulge in luxuries, give birth to unhealthy and addicted children, and waste them all. Therefore, human beings should be satisfied with what they have, and thank God. Of course, if they are thankful, the way is opened for the blessings to be added (thank you, I do not need it) because it shows that human digestion is ready for the next blessing. In Persian, there is a proverb that says: If you make your hand honey up to the elbow and throw it in the throat, ungrateful, instead of thanking, it bites your hand: Why didn"t you give more? Many men are upset with their wives! Or women from their men, because they prevent more access. It is said that if all the women in the world owe a debt to a man, he looks up to the horizon: to see if there is another woman! Today, this has proven itself in politics, society and economics! This is why the people of Israel are famous in the Qur"an: because they were captives in the hands of Pharaoh: he killed men and young men and children, he took captive women and girls. But when the same people escaped from Pharaoh across the Nile, they asked Moses for everything! They said that in the past we were in bliss! Like some Iranians who did not have night bread before the Islamic Revolution and died of typhus and cholera! But now they say it was cheap and plentiful at the time, and people were enjoying themselves. They forgot that they drank water from the streets! He would go to their storehouse, and after a few days settle down! It was usable. They remembered that these things increased the disease, and one in ten babies remains. The streets and alleys of old Tehran are still one meter long, meaning there was neither a car nor asphalt. Only four ends could enter these streets, so it was always full of dung and wide. The ungrateful know all this! But they pass it by with one word: whatever it was, it was pure! Wow. This is the secret of people"s ungratefulness. When Imam Khomeini, unlike the Shah, said: I am a servant of the people, some people who did not know compliments said, "Then come and sweep our house!" Give free water and electricity. This is the arrogant temperament of every person who: makes him miserable and sees the world as a prison for himself. Whatever he eats or eats, the poor are still hungry. (No ceremony.) Enemy propaganda also adds to this: When the king escaped, he took $ 52 billion in cash with him, and lots of luggage as much as planes, gold, and jewelry, which is now spent on propaganda: to the point of losing prestige. He went to revive that family, the family that the land of Iran did not accept any of them: and they all remained in exile and died! Now the cultists are giving this money to all the world networks: to attribute the production program in Persian and what they deserved to the Islamic Republic. One of these issues is the display of poverty. This policy is implemented by Afghans in Iran. They go to low jobs such as garbage, begging and sleeping cartons: and put them in the name of Iran. Biased people take photos: under it they write Iranian on an oil well, but his share is garbage collection.
أیها الناس الجاحدون !
یقول القرآن الکریم: (وقلیلین منی من عبدة الشکر) معظم الناس جاحد للجمیل والجحود. ویضیفون القلیل من السکر فقط. لأنه مع أن کل شیء من الله! لکنهم ما زالوا یریدون المزید. وقد لا یکون هذا الإسراف فی مصلحتهم ، لذلک یلعب الله أحیانًا مع الإنسان: لیخبره أن هذا لیس فی صالحک. لکن الرجل یصر على أن الندم لا فائدة منه. على سبیل المثال ، الشخص الذی یرید الکثیر من الثروة قد ینغمس فی الکمالیات ، وینجب أطفالًا غیر أصحاء ومدمنین ، ویضیعهم جمیعًا. لذلک یجب أن یرضى الإنسان بما عنده ویشکر الله. بالطبع ، إذا کانوا شاکرین ، فإن الطریق مفتوح لإضافة البرکات (شکرًا لک ، لست بحاجة إلى ذلک) لأنه یظهر أن الهضم البشری جاهز للبرکة التالیة. فی اللغة الفارسیة مثل یقول: إذا رفعت یدک عسلًا إلى الکوع ورمیته فی الحلق جاحدًا ، فبدلاً من الشکر ، یعض ??یدک: لماذا لم تعط أکثر! کثیر من الرجال مستاؤون من زوجاتهم! أو النساء من رجالهن ، لأنهن یمنعن المزید من الوصول. یقال أنه إذا کانت جمیع النساء فی العالم یدین لدین لرجل ، فإنه ینظر إلى الأفق: لیرى إذا کانت هناک امرأة أخرى! والیوم ثبت هذا فی السیاسة والمجتمع والاقتصاد! ولهذا اشتهر بنو إسرائیل فی القرآن: لأنهم کانوا أسرى بید فرعون: قتل الرجال والشباب والأطفال ، وأخذ النساء والفتیات الأسیرات. لکن عندما هرب نفس الشعب من فرعون عبر النیل ، طلبوا من موسى کل شیء! قالوا فی الماضی کنا فی النعیم! مثل بعض الإیرانیین الذین لم یکن لدیهم خبز لیلی قبل الثورة الإسلامیة وماتوا بالتیفوس والکولیرا! لکنهم الآن یقولون إنها کانت رخیصة ووفیرة فی ذلک الوقت ، وکان الناس یستمتعون بأنفسهم. نسوا أنهم شربوا الماء من الشوارع! کان یذهب إلى مخزنهم ، وبعد أیام قلیلة یستقر! کانت قابلة للاستخدام. تذکروا أن هذه الأشیاء زادت من المرض ، وبقی طفل واحد من بین کل عشرة أطفال. لا تزال شوارع وأزقة طهران القدیمة بطول متر واحد ، ما یعنی أنه لم یکن هناک سیارة ولا أسفلت. کان بإمکان أربعة أطراف فقط دخول هذه الشوارع ، لذلک کانت دائمًا ملیئة بالروث والواسعة. الجاحدون یعرفون کل هذا! لکنهم یجتازونها بکلمة واحدة: مهما کانت فهی طاهرة! رائع. هذا هو سر جحود الناس. ولما قال الإمام الخمینی على عکس الشاه: أنا عبد للناس ، قال بعض الناس الذین لا یعرفون کیف یجاملون المجاملات: تعالوا واکنسوا بیتنا! امنح الماء والکهرباء مجانًا. هذا هو المزاج المتغطرس لکل شخص: یجعله بائسًا ویرى العالم سجنًا لنفسه. أیا کان ما یأکله أو یأکله ، لا یزال الفقراء جائعین. (لا توجد مراسم). وتضیف دعایة العدو أیضًا إلى هذا: عندما فر الملک ، أخذ معه 52 ملیار دولار نقدًا ، والکثیر من الأمتعة مثل الطائرات والذهب والمجوهرات ، والتی تُنفق الآن على الدعایة: نقطة فقدان هیبتها ، ذهب لإحیاء تلک العائلة ، تلک الأسرة التی لم تقبل أرض إیران أحداً منهم: وبقیوا جمیعاً فی المنفى وماتوا! الآن یعطی الطائفة هذه الأموال لجمیع الشبکات العالمیة: أن ینسبوا برنامج الإنتاج بالفارسیة وما یستحقونه للجمهوریة الإسلامیة. واحدة من هذه القضایا هی إظهار الفقر. یتم تنفیذ هذه السیاسة من قبل الأفغان فی إیران. یذهبون إلى وظائف منخفضة مثل القمامة والتسول والکرتون للنوم: ویضعون أنفسهم باسم إیران. الأشخاص المنحازون یلتقطون الصور: تحتها یکتبون إیرانیًا على بئر نفط ، لکن نصیبه هو جمع القمامة.
ناشکره خلکو!
قرآن کریم فرمایی: (او زما ?خه یو ?و د شکر عبادت کونکی دی) ?یری خلک ناشکره او ناشکره دی. او دوی یواز? یو ?ه بوره اضافه کوی. ?که که ?ه هم هر?ه د خدای لخوا دی! م?ر دوی لاهم نور غوا?ی. او دا سپ?نه ممکن د دوی په ??ه نه وی ، نو خدای کله ناکله د انسان سره لوبه کوی: تر?و هغه ته ووایی چ? دا ستاسو په ??ه ندی. م?ر انسان ?ین?ار کوی چ? افسوس ب? ??? دی. د مثال په تو?ه ، یو ?وک چ? ?یری شتمنی غوا?ی ممکن په آسائشونو ک? ?کیل وی ، غیر صحی او رو?دی ماشومانو ته زی?ون ورک?ی ، او ?ول ی? ضایع ک?ی. له همد? امله ، انسانان باید د هغه ?ه ?خه راضی شی چ? دوی ی? لری ، او د خدای ?خه مننه. البته ، که دوی مننه وک?ی ، د برکتونو اضافه کولو لپاره لاره پرانیستل شو? (مننه ، زه ا?تیا نلرم) ?که چ? دا ?ر?ندوی چ? انسانی هضم د راتلونکی نعمت لپاره چمتو دی. په فارسی ک? ، یو متل دی چ? وایی: که تاسو خپل لاس شات ته ورغوی ته ورک?ئ او په ستونی ک? ی? د شکری پر?ای وغور?وئ ، نو ستاسو لاس ?ی?وی: ول? مو نور نه دی ورک?ی! ?یری س?ی خپل? میرمن? سره خفه دی! یا میرمن? د دوی س?و ?خه ، ?که چ? دوی د لاسرسی مخه نیسی. داس? ویل کی?ی چ? که چیر? په ن?? ک? ?ول? میرمن? س?ی ته پور لری ، نو هغه افق ته ?وری: تر?و و?وری چ? ایا بله ??ه شتون لری! نن ور? ، دا په سیاست ، ?ولنه او اقتصاد ک? ?ان ثابت ک?ی! همدا لامل دی چ? د اسراییلو خلک په قران ک? مشهور دی: ?که چ? هغوی د فرعون په لاس ک? اسیران و: هغه نارینه او ?وان نارینه او ماشومان وژلی ، هغه اسیران ??? او انجون? نیولی دی. م?ر کله چ? ورته خلک د فیل ?خه د نیل په او?دو ک? ت?تیدلی ، دوی د موسی ?خه د هر?ه غو?تنه وک?ه! دوی وویل چ? په تیرو ک? مو? په نعمت ک? وو! لکه د ?ینو ایرانیانو په ?یر چ? د اسلامی انقلاب نه مخک? د شپ? ?و?? نه درلوده او د ?یفوس او کولرا م? شو! م?ر اوس دوی وایی دا هغه وخت ارزانه او ?ران و ، او خلکو له ?انه خوند اخیست. دوی هیر ک?ل چ? دوی له س?کونو اوبه ??ل?! هغه به د دوی پلورن?یو ته لا? ، او یو ?و ور?? وروسته به حل! دا د کارولو و? وه دوی یادونه وک?ه چ? د? شیانو ناروغی زیاته ک?? ، او په لسو ک? یو ماشوم پات? دی. د زا?ه تهران س?کونه او وا?ونه لاهم یو متر او?د دی ، پد? معنی چ? نه مو?ر شتون درلود او نه هم اسفال?. یواز? ?لور پایونه کولی شی د? کو?و ته ننو?ی ، نو دا تل د حوض او پراخو ?خه ?ک و. ناشکر په د? ?ول پوهی?ی! م?ر دوی دا د یو? کلم? سره تیروی: هر?ه چ? دا وو ، هغه خالص و! وا. دا د خلکو ناشکری راز دی. کله چ? امام خمینی د شاه په مقابل ک? وویل: زه د خلکو خادم یم ، ?ین? خلک چ? د تعریف ویلو نه پوهیدل ، ویل ی?: "نو را?ئ او زمو? کور ورباند? تیر ک?و!" و?یا اوبه او بری?نا ورک?ئ. دا د هر س?ی مغروره مزاج دی چ?: هغه بدبخت کوی او ن?? د خپل ?ان لپاره د جیل په تو?ه ?وری. هر?ه چ? هغه وخوری یا وخوری ، غریب لاهم و?ی دی. (هی? مراسم ندی.) د?من تبلیغات پد? ک? اضافه کوی: کله چ? پاچا ت?تیدلی ، نو هغه ورسره 52 ملیارد ?الر نغدی اخیستی ، او ?یری سامانونه لکه الوتکه ، طلا او ?اگوهرکی ، چ? اوس ی? په پروپا?ند مصرف کی?ی: ته هغه د شهرت له لاسه ورکولو ?کی ، هغه د هغه کورن? ، هغه کورن? چ? د ایران خاوره ی? هی? ونه منله ، راژوندی کولو ته لا?: او دوی ?ول په جلاوطن? ک? پات? او م?ه شول! اوس فرهن?یان دا پیس? ?ول? ن?? شبک? ته ورکوی: تر?و په فارسی ک? د تولید برنام? منسوب ک?ی او هغه ?ه چ? دوی اسلامی جمهوریت ته مستحق دی. له د? مسلو ?خه یوه د فقر ?ودنه ده. دا پالیسی په ایران ک? د افغانانو لخوا پلی کی?ی. دوی ?ی? دند? لکه د کثافاتو ، سوال کولو او خوب کولو کارتنونو ته ?ی: او ?ان ی? د ایران په نوم ساتی. تعصب لرونکی خلک عکسونه اخلی: د د? لاند? دوی په تیلو ?ا ک? ایرانی لیکی ، م?ر د هغه برخه د کثافاتو را?ولول دی.