سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف

همانطور که اشاره شد، اسلام دارای مکتب جامع است: که در همه زمینه ها استراتژی های مشخصی را دنبال می کند. زیرا همه چیز را خدا آفریده، و برای انها برچسب راهنما هم فرستاده است. در زمینه فضای سبز شهری هم، سیاست های اسلام درست برعکس استراتژی های غربی است.  زیرا اغلب گیاهان مورد استفاده در این فضا ها، گیاهان بلا ثمر است. یعنی مردم حق ندارند بجز نگاه کردن کار دیگری بکنند! حتی نگاه کردن هم مختص سرمایه دارانی است که: بتوانند ورودیه یا هزینه های جانبی آن را بپردازند. مردم فقیر حق ندارند حتی در خیابان های نزدیک آن حرکت کنند!

و فقط می توانند از پسماندها استفاده کنند. یعنی نیهلیسم و پوچ گرایی، فلسفه  و ارزشهای زیر بنایی مدیریت فضای سبز در جهان است. آنها به دلیل اجبار، استاندارد ها و یا مصوبات کنوانسیون های آب و هوایی، این کار را انجام بدهند. و دلیل دیگری ندارند. چمن که کاشته می شود، نباید ثمری بدهد! یعنی در کوتاهترین زمان ممکن آن را با ماشین چمن زنی قطع می کنند. مردم هم حق ندارند داخل چمن بشوند! درختان، همه درختان بی ثمر است! در هر زمستان غرس می شود تا مبادا، اشتباها درختی ثمر دهد، و مردم از میوه آن استفاده کنند. گلهای هرفصل در زمان های مشخصی کاشته، و بلافاصله برداشته می شوند، تا مبادا مادگی انها به میوه تبدیل شود و یا تخم دهد. لذا هم از نظر معنوی ضد ارزش است، و هم از نظر اقتصادی. در حالیکه توصیه اسلامی بر عکس آن است. کاشتن درخت وظیفه همه است، و حفاظت از ان هم بعهده مردم. پیامبر اسلام فرموده: هرکس شاخه درختی را بشکند، مثل این است که بال فرشته ای را شکسته است. در اسلام عالم بی عمل به درخت بی ثمر تشبیه شده، یعنی کاملا یک امر ضد ارزشی است. لذا در اسلام فضای سبز شامل گیاهان و درختانی است که ثمر بدهند. باروری انها به موقع انجام شود و: کاشت درختان بصورت زوج های مرتب باشد.  میوه آن هم وقف عام است. روزی حضرت علی ع انبانی به دوش، از خیابانی می رفت یکی از دوستان پرسید: یاعلی چیست آن؟ فرمود یازده هزار درخت! پرسید چطور در این گونی، جا شده است؟ فرمود اینها هسته خرما هستند، من میکارم تا به درخت تبدیل شوند. و بعد هم که درخت شد، میوه آن را وقف عام می کنم. حتی درختان یک باغ خصوصی هم، شامل استفاده عام می شود. در احکام اسلامی هست که اگر سردرختی، از باغ یا دیوار خانه بیرون باشد، میوه آن سهم رهگذران است. بیل گیتس در یک موضع تبلیغاتی گفته: اگر من جای یک میلیارد بیکار روی زمین بودم، مرغداری می کردم! هم ساده و ارزان است و هم زود بازده! و هم قابل استفاده. حالا ببینید که اسلام، کشاورزی را گنج های روی زمین نامیده. یعنی کافیست دولت سهم فضای سبز را، در اختیار جوانان بیکار بگذارد. آنها با میوه و چوب و برگ این درختان، به ثروت می رسند. از نظر اسلام جنگل و کوه و دشت و مراتع، همه برای انسان آفریده شده! لذا منع مردم از این ها عین احتکار دولتی است. خداوند در حدیث قدسی می فرماید: ای بشر من تمام دنیا را برای تو خلق کردم، و تو را برای خودم! یعنی انسان میتواند از همه چیز دنیا بهره برده، استفاده کند ولی: در چارچوب اطاعت از خداوند. اینکه سازمان حفاظت محیط زیست درست می کنند، خلاف شرع است. انفال در اختیار دولت است تا تقسیم شود، نه احتکار یا کنز شود. دلیل مهم ش هم این است که: با حفاظت از محیط زیست، همه این مواهب الهی قاچاق می شود، یا بصورت رانت در اختیار دولتی ها قرار می گیرد! یا شیخ نشین ها با آنها را شکار می کنند. اما چرخه غذایی طوری طراحی شده، که تغذیه هریک،نسل آنرا افزایش می دهد.

Islamic green space

As mentioned, Islam has a comprehensive school: which pursues specific strategies in all areas. Because everything was created by God, and He has sent them a guide. In the field of urban green space, Islamic policies are the exact opposite of Western strategies. Because most of the plants used in these spaces are barren plants. That is, people have no right to do anything but look! Even looking is up to the capitalists to: be able to pay the entrance fee or incidental expenses. Poor people have no right to walk even in the nearby streets! And they can only use waste. That is, nihilism and nihilism are the underlying philosophy and values ??of green space management in the world. They do so because of coercion, standards, or the approvals of climate conventions. And they have no other reason. The grass that is planted should not bear fruit! That is, they cut it with a lawn mower in the shortest possible time. People also have no right to enter the grass! Trees, all trees are fruitless! It is planted every winter so that a tree does not mistakenly bear fruit, and people use its fruit. The flowers of each season are planted at certain times, and are removed immediately, so that their female does not turn into fruit or lay eggs. Therefore, it is both spiritually and economically counterproductive. While Islamic advice is the opposite. It is everyone"s duty to plant a tree, and it is the people"s responsibility to protect it. The Prophet of Islam said: Whoever breaks a branch of a tree is like breaking the wings of an angel. In Islam, the inactive world is likened to a fruitless tree, that is, it is completely anti-value. Therefore, in Islam, green space includes plants and trees that bear fruit. Fertilize them on time and: Plant trees in regular pairs. Its fruit is also a public endowment. One day, Hazrat Ali A. bag was walking down the street. One of his friends asked: Ya Ali, what is it? He said eleven thousand trees! He asked how it fit in this sack. He said that these are the kernels of dates; I plant them to become trees. And then when it becomes a tree, I dedicate its fruit to the public. Even the trees of a private garden are in general use. It is in Islamic law that if a tree is outside the garden or the wall of the house, its fruit is the share of passers-by. "If I were a billion unemployed people on earth, I would raise poultry," Bill Gates said in an ad: It is both simple and cheap and fast! And usable. Now see that Islam calls agriculture treasures on earth. In other words, it is enough for the government to give the share of green space to the unemployed youth. They get rich with the fruits, wood and leave of these trees. According to Islam, forests, mountains, plains and pastures are all created for humans! Therefore, forbidding the people from these is the same as government hoarding. God says in a holy hadith: O man, I created the whole world for you and you for myself! That is, man can use everything in the world, but: within the framework of obedience to God. It is against the law to set up an environmental protection organization. Anfal is in the hands of the government to be divided, not to be hoarded or hoarded. The important reason is that: with the protection of the environment, all these divine gifts are smuggled, or given to governments in the form of rent! Or the sheikhdoms hunt with them. But the food cycle is designed in such a way that the nutrition of each one increases its generation.

مساحات خضراء إسلامیة

کما ذکرنا فإن الإسلام به مدرسة شاملة: تتبع استراتیجیات محددة فی جمیع المجالات. لأن الله خلق کل شیء ، وقد أرسل لهم دلیلاً. فی مجال المساحات الخضراء الحضریة ، فإن السیاسات الإسلامیة هی عکس الاستراتیجیات الغربیة تمامًا. لأن معظم النباتات المستخدمة فی هذه المساحات هی نباتات قاحلة. أی ، لیس للناس الحق فی فعل أی شیء سوى النظر! حتى النظر یعود إلى الرأسمالیین: أن یکونوا قادرین على دفع رسوم الدخول أو المصاریف النثریة. لا یحق للفقراء المشی حتى فی الشوارع المجاورة! ویمکنهم فقط استخدام النفایات. أی أن العدمیة والعدمیة هی الفلسفة والقیم الأساسیة لإدارة المساحات الخضراء فی العالم. یفعلون ذلک بسبب الإکراه أو المعاییر أو موافقات اتفاقیات المناخ. ولیس لدیهم سبب آخر. لا ینبغی أن یؤتی العشب المزروع ثماره! أی أنهم قطعوها بجزازة العشب فی أقصر وقت ممکن. کما لا یحق للناس دخول العشب! الأشجار ، کل الأشجار غیر مثمرة! یتم زرعها کل شتاء حتى لا تثمر الشجرة بالخطأ ویستخدم الناس ثمارها. تزرع أزهار کل موسم فی أوقات معینة ، وتتم إزالتها على الفور ، حتى لا تتحول أنثىها إلى ثمار أو تضع بیضًا. لذلک ، فهی تؤدی إلى نتائج عکسیة روحیا واقتصادیا. بینما النصیحة الإسلامیة هی عکس ذلک. إن غرس شجرة واجب على الجمیع ، ومن مسؤولیة الناس حمایتها. قال نبی الإسلام: من قطع غصن شجرة مثل کسر جناحی ملاک. فی الإسلام ، یُشبه العالم غیر النشط بشجرة غیر مثمرة ، أی أنه معادٍ تمامًا للقیمة. لذلک ، فی الإسلام ، تشمل المساحات الخضراء النباتات والأشجار التی تؤتی ثمارها. قم بتسمیدها فی الوقت المحدد وقم: بزراعة الأشجار فی أزواج منتظمة. وثمارها أیضا هبة عامة. ذات یوم کان حضرة علی الأنبانی یسیر فی الشارع فسأل أحد أصدقائه: یا علی ما هو؟ قال أحد عشر ألف شجرة! سأل کیف یصلح فی هذا الکیس؟ قال إن هذه هی حبات التمر ، أزرعها لتصبح أشجارًا. وعندما تصبح شجرة ، أهدی ثمارها للجمهور. حتى أشجار الحدیقة الخاصة تستخدم بشکل عام. ینص الشریعة الإسلامیة على أنه إذا کانت الشجرة خارج حدیقة المنزل أو جداره ، فإن ثمرتها هی نصیب المارة. وقال بیل جیتس فی إعلان: "لو کنت ملیار عاطل عن العمل على وجه الأرض ، لکنت أربی الدواجن". انها بسیطة ورخیصة وسریعة! ویمکن استخدامها. نرى الآن أن الإسلام یسمی الزراعة کنوز على الأرض. بمعنى آخر ، یکفی أن تمنح الحکومة نصیبها من المساحات الخضراء للشباب العاطل عن العمل. یزدادون ثراءً بثمار وخشب وأوراق هذه الأشجار. وفقًا للإسلام ، فإن الغابات والجبال والسهول والمراعی کلها خلقت للإنسان! لذلک فإن منع الناس من هذه هو نفسه کنز الحکومة. قال الله فی حدیث مقدس: أیها الإنسان خلقت لک العالم کله وأنت لنفسی! بمعنى أنه یمکن للإنسان أن یستخدم کل شیء فی العالم ، لکن فی إطار طاعة الله. إنشاء منظمة لحمایة البیئة یعتبر مخالفًا للقانون. الأنفال بید الحکومة لتقسیمها ، لا أن تکون مکتنزاً أو مکتنزاً. والسبب المهم هو أنه مع حمایة البیئة ، یتم تهریب کل هذه الهدایا الإلهیة ، أو تقدیمها للحکومات على شکل ریع! أو المشیخات تصطاد معهم. لکن الدورة الغذائیة مصممة بطریقة تزید فیها تغذیة کل واحد من جیله .

?slam ya??l sah?si

 

Qeyd olundu?u kimi, ?slam?n h?r sah?d? spesifik strategiyalar h?yata keçir?n h?rt?r?fli bir m?kt?bi var. Çünki h?r ?eyi Allah yaratd? v? O, onlara bir r?hb?r gönd?rdi. ??h?r ya??l sah?si sah?sind? ?slam siyas?ti Q?rb strategiyalar?n?n tam ?ksidir. Çünki bu f?zalarda istifad? olunan bitkil?rin ?ks?riyy?ti q?s?r bitkil?rdir. Y?ni insanlar?n baxmaqdan ba?qa bir ?ey etm?k hüququ yoxdur! Görünü? bel? kapitalistl?r? aiddir: giri? haqq?n? v? ya t?sadüfi x?rcl?ri öd?y? bilm?k. Kas?b insanlar?n yax?nl?qdak? küç?l?rd? bel? yerim?y? haqq? yoxdur! V? yaln?z tullant?lardan istifad? ed? bil?rl?r. Y?ni nihilizm v? nihilizm dünyadak? ya??l sah? idar?çiliyinin ?sas f?ls?f?si v? d?y?rl?ridir. M?cburiyy?t, standartlar v? ya iqlim konvensiyalar?n?n t?sdiql?nm?si s?b?bind?n bunu edirl?r. V? ba?qa bir s?b?bi yoxdur. ?kil?n ot meyv? verm?m?lidir! Y?ni ?n q?sa zamanda qazon biç?n ma??nla k?sdil?r. ?nsanlar da otlar?n için? girm?y? haqq? yoxdur! A?aclar, bütün a?aclar meyv?sizdir! H?r q?? ?kilir ki, bir a?ac s?hv?n meyv? verm?sin v? insanlar onun meyv?l?rind?n istifad? etsinl?r. H?r f?slin çiç?kl?ri mü?yy?n vaxtlarda ?kilir v? di?il?rinin meyv?y? çevrilm?m?si v? ya yumurta verm?m?si üçün d?rhal ç?xar?l?r. Bu s?b?bd?n h?m m?n?vi, h?m d? iqtisadi bax?mdan ?ks t?sir göst?rir. ?slami tövsiy?l?r is??ksin?dir. A?ac ?km?k h?r k?sin borcudur, onu qorumaq da xalq?n borcudur. ?slam Pey??mb?ri buyurdu: Kim a?ac?n buda??n? q?rarsa, m?l?yin qanadlar?n? q?rmaq kimidir. ?slamda h?r?k?tsiz dünya meyv?siz bir a?aca b?nz?dilir, y?ni tamamil? anti-d?y?rdir. Buna gör? d? ?slamda ya??l sah? meyv? ver?n bitki v? a?aclar? ?hat? edir. Onlar? vaxt?nda gübr?l?yin v?: Normal cütlükl?rd? a?ac ?kin. Meyv?si d? bir xalq ian?sidir. Bir gün H?zr?t ?li A. Anbani küç?d? ged?rk?n dostlar?ndan biri soru?du: Ya ?li, n?dir? On bir min a?ac dedi! Bu çuvala nec? s??d???n? soru?du? Dedi ki, bunlar xurman?n l?p?sidir, onlar? a?ac olmaq üçün ?kir?m. Sonra a?ac olanda meyv?sini xalqa h?sr edir?m. Xüsusi bir ba??n a?aclar? bel? ümumi istifad?d?dir. ?slam ??ri?tind? bir a?ac ba??n v? ya evin divar?n?n xaricind?dirs?, meyv?si yoldan keç?nl?rin pay?d?r. Bill Gates bir reklamda "?g?r yer üzünd? bir milyard i?siz olsayd?m, qu?çuluq yeti?dir?rdim" dedi. H?m sad?, h?m d? ucuz v? sür?tli! V? istifad? edil? bil?r. ?ndi bax?n ?slam yer üzünd??kinçilik x?zin?l?ri adland?r?r. Ba?qa sözl? des?k, hökum?tin i?siz g?ncl?r? ya??l sah? pay?n? verm?si kifay?tdir. Bu a?aclar?n meyv?l?ri, a?aclar? v? yarpaqlar? il? z?ngin olurlar. ?slam dinin? gör? me??l?r, da?lar, düz?nlikl?r v? otlaqlar ham?s? insanlar üçün yarad?l?b! Bu s?b?bd?n xalq? bunlardan qada?an etm?k, hökum?tin y???lmas? il? eynidir. Allah müq?dd?s bir h?disd? buyurur: Ey insan, bütün dünyan? s?nin üçün, s?ni d? özüm üçün yaratd?m! Y?ni insan dünyadak? h?r ?eyd?n istifad? ed? bil?r, ancaq: Allaha ita?t ç?rçiv?sind?. ?traf mühitin qorunmas? t??kilat? yaratmaq qanuna ziddir. Anfal bölünm?k üçün hökum?tin ?lind?dir, y???lmaq v? ya y???lmaq üçün deyil. Mühüm s?b?b budur: ?traf mühitin qorunmas? il? bütün bu ilahi h?diyy?l?r qaçaqmalç?l?q yolu il? g?tirilir v? ya hökum?tl?r? icar? ??klind? verilir! V? ya ?eyxdomlar onlarla ov edirl?r. Ancaq qida dövrü el? t?rtib edilmi?dir ki, h?r birinin qidalanmas? onun n?slini art?rs?n.