هیات ها مذهبی مرکز استعدادیابی هستند. در طول 1400سال این وظیفه را بخوبی انجام داده اند. در حال حاضر هیات ها، دارای سازمان های مردم نهاد هستند. تشکیلات آن بسیار ساده و خود جوش است. از لحاظ مکانی میتوان هیات ها را به دسته تقسیم کرد: هیات های خانگی، تکیه و حسینیه. در هیات های خانگی هنوز مکانی برای ان خریداری نشده، اغلب در منازل و ایام مخصوص مانند محرم و صفر و ماه رمضان در خانه ها تشکیل می شود. در طول سال هم هفته ای یکبار، در یکی از شبها ادامه می یابد. اگر صاحب منزل راضی بود، همیشه در مکان ثابتی خواهد بود، ولی اگر امکانات او اجازه نداد بصورت چرخان، هر بار در یکی از منازل اعضا مستقر می شود. مدیریت هیات معمولا به عهده کسی است که: هزینه ها را می پردازد. برای اینکه این مدیریت هم شورایی باشد، اعضا سهم خود را در نظر می گیرند. کسی که بیشتر از همه بپردازد، مورد احترام است.
بسیاری از مسئولین مالی در شرکتها، حسابداری و هزینه کرد را در این هیات ها فرا گرفته اند. مسئول بعدی مدیحه سرا یا نوحه گو است. هرچه صدای او بهتر باشد، تعداد بیشتری جذب می شوند، و هرچه محتوای شعری او جدید تر یا متناسب تر باشد، مورد توجه بیشتری واقع می شود. هیات ها معمولا همه تمرینات را در داخل انجام می دهند و سالی دو بار برای نقد عموم از محل خارج شده و در خیابان ها تمرین می کنند. بسیاری از خواننده های معروف از همین راه استعداد یابی شده و به مراتب بالایی رسیده اند. البته برخی هم هیات ها را فراموش کرده و در راه دیگری قدم گذاشته اند. تکیه شبیه این هیات است ولی جای ان ثابت است. تکیه دولت که از زمان ناصرالدین شاه در بازار تهران تاسیس شده مورد بهره برداری دیگران هم گردید. ولی در محلات به صورت فقیرانه و گاهی به دست کودکان راه اندازی می شود و از مکانی خالی در محله برای این کار استفاده می شود. که بیشتر مصارف ان فقط در ایام محرم و ده روز اول این ماه است. افراد هیات ها و تکیه دارها اگر به مکنت مالی برسند، زمین و مکان مناسبی برای این منظور خریداری نمایند، بنایی بنام حسینیه در ان ایجاد می کنند که: در طول سال خالی است ولی در ایام و مناسبت ها، بسیار پر ازدحام می شود. در ادامه پیشروی حسینیه ها، نام های دیگری برحسب موضوع بران اضافه شده است مانند سجادیه و زینبیه. مدیریت کل این مجموعه ها مردمی و خودجوش است. بعد از انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی، سعی کرد آنها را سازماندهی کند: لذا برای تشویق آنها بخشی از هزینه ها را پرداخت می کرد. ولی گستردگی هیات ها، راه را برای کنترل کامل مشکل می کرد. نیروی انتظامی و وزارت کشور نیز، از طرق دیگری به کنترل آنها علاقمند شدند. و اکنون بعنوان تنها مرکز استعداد یابی عمومی، می توان از ان یاد برد. رفته رفته مساجد نیز در اختیار هیات ها قرار گرفت، با کمک بسیج و دیگر ازگانها، تغذیه رایگان نیز مرسوم گردید. بطوریکه اگر کسی شغلی نداشت، میتوانست با قبول برخی مسئولیت ها، به درآمدزایی برسد مانند سرایداری و آشپزی و جامه داری و غیره، که یک واسطه ای برای تعدیل ثروت هم بود: یعنی از ثروتمندان کمک مالی گرفته شده، و برای فقیران محله که مورد شناسایی هم بودند، هزینه می نمودند. باید یاد آور شد که اینها همه ریشه 1400ساله دارد. بعد از شهادت امام حسین ع امامان بعدی تمام کوشش خود را بکار بردند: تا با بر قراری جلسات خانگی، در قالب عزاداری و گریه بر مظلومیت امام حسین ع انرا ایجاد و توسعه دهند. روایات فراوانی هم رسیده که نشان می دهد: از زمان وفات پیامبر این امر، بنام بیت الاحزان بوده است
Talent Search Center
Religious delegations are the center for talent identification. They have done this job well for 1400 years. The delegations currently have non-governmental organizations. Its organization is very simple and spontaneous. Spatially, the delegations can be divided into categories: House delegations, Tekiyeh and Hosseinieh. Households have not yet purchased a place for it, often in homes and on special days such as Muharram, Safar, and Ramadan. It continues once a week, one night. If the landlord is satisfied, he will always be in a fixed place, but if his facilities do not allow it, he will be stationed in one of the members" houses every time. The board is usually managed by someone who: pays the costs. In order for this management to be a council, the members consider their share. The one who pays the most is respected. Many corporate finance officers have learned Kurdish accounting and spending in these boards. The next person in charge is the eulogist. The better his voice, the more people are attracted, and the newer or more appropriate the content of his poem, the more attention he gets. The delegations usually do all the rehearsals inside and go out twice a year for public criticism and rehearse in the streets. Many famous singers have found talent in this way and have reached a high level. Of course, some have forgotten the delegations and have taken a different path. Reliance is similar to this board, but its place is fixed. The reliance of the government, which was established in the Tehran bazaar since the time of Nasser al-Din Shah, was also exploited by others. But in the neighborhoods, it is set up poorly and sometimes by children, and an empty place in the neighborhood is used for this purpose. Most of its consumption is only in the days of Muharram and the first ten days of this month. If the members of the delegations and supporters rely on the financial means, buy a suitable land and place for this purpose, they will create a building called Hosseinieh in it: It is empty during the year, but it is very crowded during the days and occasions. Following the progress of the Husseiniyya, other names have been added according to the subject, such as Sajjadieh and Zeinabieh. The overall management of these collections is popular and spontaneous. After the Islamic Revolution, the Islamic Propaganda Organization tried to organize them: so it paid part of the costs to encourage them. But the size of the staff made it difficult to gain complete control. The police and the Interior Ministry also became interested in controlling them in other ways. And now it can be learned as the only public talent center. Gradually, mosques were given to the delegations, and with the help of the Basij and other organs, free food became common. So that if someone did not have a job, he could earn money by accepting some responsibilities, such as caretaker and cook and clothing, etc., which was also a medium for wealth adjustment: that is, financial assistance was taken from the rich, and for the poor in the neighborhood that They were also identified, they paid. It should be noted that these all have their roots in 1400 years. After the martyrdom of Imam Hussein (AS), the next Imams made every effort to create and develop it by holding house meetings, in the form of mourning and weeping over the oppression of Imam Hussein (AS). There are many narrations which show: Since the death of the Prophet, this matter has been called Bait al-Ahzan
مرکز البحث عن المواهب
الوفود الدینیة هی مرکز تحدید المواهب. لقد قاموا بهذه المهمة بشکل جید لمدة 1400 عام. لدى الوفود حالیا منظمات غیر حکومیة. تنظیمها بسیط للغایة وعفوی. مکانیاً ، یمکن تقسیم الوفود إلى فئات: وفود مجلس النواب والتکیة والحسینیة. لم تشتر الأسر مکانًا لها بعد ، غالبًا فی المنازل وفی أیام خاصة مثل محرم وصفر ورمضان. یستمر مرة واحدة فی الأسبوع ، لیلة واحدة. إذا کان المالک راضیًا ، فسیکون دائمًا فی مکان ثابت ، ولکن إذا کانت منشآته لا تسمح بذلک ، فسیتمرکز فی أحد منازل الأعضاء فی کل مرة. یدیر المجلس عادة شخص: یدفع التکالیف. لکی تکون هذه الإدارة مجلسًا ، یأخذ الأعضاء نصیبهم فی الاعتبار. الشخص الذی یدفع أکثر یحترم. تعلم العدید من مسؤولی تمویل الشرکات المحاسبة والإنفاق الکردیة فی هذه المجالس. الشخص التالی المسؤول هو کاتب التأبین. کلما کان صوته أفضل ، کلما انجذب المزید من الناس ، وکلما کان محتوى قصیدته أحدث أو أکثر ملاءمة ، زاد الاهتمام الذی یحظى به. عادة ما تقوم الوفود بجمیع التدریبات فی الداخل وتخرج مرتین فی السنة للنقد العام والتمرین فی الشوارع. لقد وجد العدید من المطربین المشهورین موهبة بهذه الطریقة ووصلوا إلى مستوى عالٍ. بالطبع ، نسی البعض الوفود واتخذوا طریقا مختلفا. الاعتماد مشابه لهذه اللوحة ، لکن مکانها ثابت. واستغل الآخرون اعتماد الحکومة التی تأسست فی بازار طهران منذ عهد ناصر الدین شاه. لکن فی الأحیاء ، یتم تشییدها بشکل سیء وأحیانًا من قبل الأطفال ، ویتم استخدام مکان فارغ فی الحی لهذا الغرض. معظم استهلاکه یکون فقط فی أیام محرم والعشرة الأولى من هذا الشهر. إذا اعتمد أعضاء الوفود والداعمون على الإمکانیات المالیة ، فاشتروا أرضًا ومکانًا مناسبین لهذا الغرض ، فسیقومون بإنشاء مبنى یسمى الحسینیة فیه: وهو فارغ خلال العام ، لکنه مزدحم جدًا خلال الأیام و مناسبات. بعد تقدم الحسینیة ، أضیفت أسماء أخرى حسب الموضوع ، مثل سجادیة وزینبیة. الإدارة العامة لهذه المجموعات شائعة وعفویة. بعد الثورة الإسلامیة حاولت منظمة الدعایة الإسلامیة تنظیمهم فدفعت جزء من التکالیف لتشجیعهم. لکن حجم الموظفین جعل من الصعب السیطرة الکاملة. کما أصبحت الشرطة ووزارة الداخلیة مهتمة بالسیطرة علیهم بطرق أخرى. والآن یمکن تعلمه باعتباره مرکز المواهب العام الوحید. تدریجیا ، تم تسلیم المساجد للوفود ، وبمساعدة الباسیج والأجهزة الأخرى ، أصبح الطعام المجانی شائعًا. حتى إذا لم یکن لدى شخص ما وظیفة ، فیمکنه کسب المال من خلال قبول بعض المسؤولیات ، مثل القائم بأعمال والطبخ والملابس ، وما إلى ذلک ، والتی کانت أیضًا وسیلة لتعدیل الثروة: أی المساعدة المالیة التی تم الحصول علیها من الأغنیاء ، وبالنسبة للفقراء فی الحی الذین تم تحدید هویتهم أیضًا ، فقد دفعوا. وتجدر الإشارة إلى أن کل هذه جذورها تعود إلى 1400 عام. بعد استشهاد الإمام الحسین (ع) ، بذل الأئمة القادمون کل جهدهم لإنشائها وتطویرها من خلال عقد اجتماعات منزلیة ، على شکل حداد وبکاء على ظلم الإمام الحسین (ع). وقد تعددت الروایات: منذ وفاة الرسول صلى الله علیه وسلم سمی هذا الأمر ببیت الأحزان.
?stedad Axtar??? M?rk?zi
Dini hey?tl?r istedadlar? mü?yy?nl??dirm? m?rk?zidir. 1400 ildir ki, bu i?i yax?? görübl?r. Hey?tl?rin hal-haz?rda qeyri-hökum?t t??kilatlar? var. T??kilat? çox sad? v? kort?biidir. Mekansal olaraq, nümay?nd? hey?tl?ri kateqoriyalara bölün? bil?r: Ev hey?ti, Tekiyeh v? Hosseinieh. Evl?r tez-tez evl?rd? v? M?h?rr?m, S?f?r v? Ramazan kimi xüsusi günl?rd? h?l? bir yer almam??lar. H?ft?d? bir d?f?, bir gec? davam edir. Ev sahibi raz? qalsa, h?mi?? sabit yerd? olacaq, ancaq imkanlar? buna imkan verm?s?, h?r d?f? üzvl?rin evl?rind?n birind? yerl???c?kdir. ?dar? hey?ti ümumiyy?tl?: x?rcl?ri öd?y?n birisi t?r?find?n idar? olunur. Bu r?hb?rliyin m?clis olmas? üçün üzvl?r öz paylar?n? n?z?r? al?rlar. ?n çox pul ver?n? hörm?t edilir. Bir çox ?irk?t maliyy? m?murlar? bu lövh?l?rd? Kürt mühasibat v? x?rcl?rini öyr?nmi?l?r. Növb?ti m?sul ??xs evoloqdur. S?si n? q?d?r yax?? olarsa, insanlar? o q?d?r çox c?lb edir v? ?eirinin m?zmunu n? q?d?r yeni v? ya daha uy?un olsa, o q?d?r çox diqq?t al?r. Hey?tl?r ümumiyy?tl? iç?rid?ki bütün m??ql?ri edir v? ild? iki d?f? ictimai t?nqid v? küç?l?rd? m??q üçün ç?x?rlar. Bir çox m??hur mü??nni bu yolla istedad tapd? v? yüks?k s?viyy?y? çatd?. ?lb?td? ki, b?zil?ri nümay?nd? hey?tl?rini unutmu? v? f?rqli bir yol tutmu?dur. Etibar bu lövh?y? b?nz?yir, lakin yeri sabitdir. Naser ?l-Din ?ahdan b?ri Tehran bazar?nda qurulan hökum?tin etibar?ndan da ba?qalar? istismar etdil?r. Ancaq m?h?ll?l?rd? z?if v? b?z?n u?aqlar t?r?find?n qurulur v? m?h?ll?d? bo? bir yer bu m?qs?d üçün istifad? olunur. ?stehlak?n?n çox hiss?si yaln?z M?h?rr?m günl?rind? v? bu ay?n ilk ongünlüyünd?dir. Hey?t üzvl?ri v? t?r?fdarlar? maddi imkanlara güv?nirs?, bu m?qs?dl? uy?un bir ?razi v? yer alsalar, iç?risind? Hosseinieh adl? bir bina yaradacaqlar: ?l ?rzind? bo?dur, amma günl?r iç?risind? çox s?x v? hallar. Hüseyiniyy?nin ir?lil?m?sind?n sonra mövzuya gör? S?ccadiyy? v? Zeyn?biyy? kimi ba?qa adlar da ?lav? edildi. Bu kolleksiyalar?n ümumi r?hb?rliyi populyard?r v? spontand?r. ?slam ?nqilab?ndan sonra ?slami T?bli?at T??kilat? onlar? t??kil etm?y? çal??d?: buna gör? onlar? t??viq etm?k üçün x?rcl?rin bir hiss?sini öd?di. Lakin i?çil?rin böyüklüyü tam n?zar?ti ?ld? etm?yi ç?tinl??dirdi. Polis v? Daxili ??l?r Nazirliyi d? onlara ba?qa yollarla n?zar?t etm?kd? maraql? oldu. ?ndi is? yegan? ictimai istedad m?rk?zi kimi öyr?nil? bil?r. T?dric?n m?scidl?r nümay?nd? hey?tl?rin? verildi v? B?sic v? dig?r orqanlar?n köm?yi il? pulsuz yem?k yay?lm??d?r. Bel? ki, kimins? bir i?i yoxdursa, x?zin?dar, a?paz v? geyim kimi b?zi v?zif?l?ri q?bul ed?r?k pul qazana bil?r ki, bu da s?rv?ti t?nziml?m?k üçün vasit? idi: y?ni varl?lardan maddi yard?m al?nd?, v? m?h?ll?d?ki yoxsullar üçün d? t?sbit edildikl?ri üçün pul verdil?r. Qeyd etm?k laz?md?r ki, bunlar?n ham?s?n?n kökü 1400 ildir. ?mam Hüseyn (?.s) -?n ??hid olmas?ndan sonra, sonrak? imamlar, ?mam Hüseyn (?) -?n zülmün? yas v? a?lama ??klind? ev m?clisl?ri keçir?r?k onu yaratmaq v? inki?af etdirm?k üçün h?r cür s?y göst?rdil?r. Bunu göst?r?n bir çox r?vay?t var: Pey??mb?rin v?fat?ndan b?ri bu i?? Beytul Ahzan deyilir