سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف
واعظی پس از جلسه هیئت دولت؛

درصورت پیشرفت نکردن مذاکرات

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: اگر در مذاکرات پیشرفتی نداشته باشیم قطعاً گام سوم را برمی‌داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اقای محمود واعظی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رئیس جمهور لغو همه تحریم‌ها و تعظیم در مقابل ملت را گام‌های لازم امریکا دانسته آیا شما فکر می‌کنید امریکایی‌ها این‌ها را می‌پذیرند گفت: هم آقای رئیس جمهور و هم دولت و وزیر خارجه ما به دنبال این هستند که از همه ابزار‌ها در هر شرایطی در جهت برداشته شدن تحریم‌ها استفاده کنند.
وی افزود: روابط خارجی باید بتواند برای رفاه مردم ایران به نوعی تأمین کننده نیازمندی‌های کشور باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آن چیزی که ما با فرانسه در چند روز گذشته در پیش گرفته ایم این است که بتوانیم آنچه حقوق مردم در برجام است تحقق پیدا کند.
اقای واعظی افزود: یکی از هدف‌هایی که ما داریم برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه امریکاست و در سفر‌های آسیایی و اروپایی وزیر خارجه برای این هدف گام‌های اساسی برمی دارد.
وی گفت: آنچه امریکایی‌ها در خصوص بحث ملاقات مطرح می‌کنند ما همواره گفته ایم ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند و باید در برگیرنده هدفی باشد و ما تا زمانی که اعتماد به طرف مقابل نداشته باشیم برای اینکه هدفی را که دنبال می‌کنیم محقق شود، صحبت از ملاقات صحیح نیست.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: باید امریکایی‌ها بر سر میز 1+5 برگردند و به آن چه که توافق شده پایبند باشند تا مردم ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام هست استفاده کنند.
اقای واعظی گفت: اگر امریکا به دنبال روش دیگری است اول باید اشتباهی را که در ارتباط با تحریم کرده اصلاح کند و بعداً وارد بحث دیگری شود.
وی تاکید کرد: اگر ما پیشرفتی نداشته باشیم قطعاً گام سوم را برمی داریم.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیش شرط‌های امریکا گفت: در این چند ماه گذشته ما مواضع مختلفی را از سوی امریکا شاهد بودیم از 12 شرطی که وزیر خارجه امریکا اعلام کرد تا اعلام اینکه ما هیچ پیش شرطی نداریم که نوعی عقب نشینی بود.
اقای واعظی افزود: آن چیزی که آقای ترامپ اعلام کرد این بود که ما هیچ پیش شرطی نداریم و فقط می‌خواهیم که ایران سلاح هسته‌ای نسازد.
وی گفت: ما نمی‌دانیم در امریکا چه کسی صحبت می‌کند و حرف کدام یک از مقامات این کشور را باید بپذیریم به نظر می‌رسد امریکایی‌ها در ارتباط با ایران سرگردان هستند.