سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ماهین

ندای بازسازی بقیع شریف

کسانی که دو روز است به تهران آمده اند، خود را بچه ناف تهران می دانند! ولی امامزاده ها را که 1200سال است در ایران هستند، هنوز خارجی محسوب می نامند. در حالیکه امامزادگان هویت هر شهر هستند. زیرا نمایندگی ائمه در زمان خودشان بودند. امامزادگان دو گروه مهاجرت به ایران داشتند: اول بعد از شهادت امام حسین ع زیرا: مردم ایران و یمن از امام حسین خواسته بودند، که بجای کربلا به آنجا برود، اما ایشان شهادت را انتخاب کرد. پس از شهادت بر خاندان ایشان سخت گیری شد، هرجا اولا دش را می دیدند زندان، یا اعدام می کردند.امام سجاد که از شهادت در کربلا، باقی مانده بود مادرش ایرانی بود: لذا اغلب به فرزندان و نوادگان خود توصیه می کرد: به سوی ایران بروند.

حتی مادر ایشان بی بی شهر بانو، در تهران مدفون است. بیشتر فرزندان امام سجاد ع هم به تهران (ملک ری سابق) آمدند و نوادگان آنها که سادات حساب می شوند، در یمن و افغانستان هم جمعیت بالغ بر 100میلیون نفر را تشکیل می دهند. اغلب آنها زیدیه یا از فرزندان زید ابن علی ع هستند. زید شهید تحرکات زیادی داشت: بطوریکه برخی ها ادعا می کنند: مقبره ایشان در افغانستان و برخی در مازندران است، ولی در بازار تهران مقبره ای هست که از نظر علمی، به واقعیت نزدیکتر است. زیرا ایشان به سبب مادر بزرگ خود، طبیعتا در تهران بیشتر زندگی می کرده، یا اواخر عمر به اینجا آمده است. البته برای مبارزه به افغانستان و مازندران هم رفته است. زیرا که سیالیت یکی از شرایط جنگ چریکی است. اما جنگ شهری ایشان در ملک ری بوده: چون ملک ری، عامل شهادت امام حسین بود. یعنی ابن سعد، بخاطر اینکه فرماندار ری شود، امام حسین را شهید کرد! ولی به گفته امام حسین ع نتوانست از گندم ری بخورد! زیدیه و قیام مختار به او امان ندادند. او در هر موقعیت و مکان، ناچار تشکیل خانواده داده تا: بعنوان شهروند عادی زندگی و زمینه قیام را مهیا کند. لذا نوادگان ایشان در یمن هم هستند. گروه دوم مهاجرت، در زمان ولایتعهدی امام رضا ع بوده است. مهمترین گروه مهاجران علویان بودند که: از سراسر مدینه و حجاز به سوی مرو حرکت کردند. برادر بزرگ امام رضا(شاهچراغ) با هفت هزار علوی از ماهین البصره، اهواز و شیراز عازم مشهد بود، که مامون از ترس افزایش قدرت امام رضا، دستور داد تا آنها را در شیراز تارومار کنند. لذا بسیاری از انها در شیراز به اطراف فرار کردند. شاید هفت هزار مقبره برای انها باشد. خواهر امام رضا یعنی حضرت معصومه س نیز، از طریق ماهین الکوفه به همدان و ساوه رسیدند: ولی در قم بیمار شده و فوت کردند. یاران ایشان هم در محدوده قم مقبره داشته و مورد احترام بوده اند. اما بسیار از آنها، بدون تشکیلات و مخفیانه تا مرو رفتند. مامون شنید حدود دو هزار نفر علوی در مرو مخفی هستند. دستور داد همه آنها را در میدان شهر جمع کنند و خود، حاضر شد و گفت همه آنها را اعدام کنند! امام رضا ع مانع شد و گفت: آنها برادران من هستند و آیه اخوت را خوانده، آنها را نجات داد. سپس به هریک ماموریت تبلیغ در شهری را داد. آنها به نمایندگی حضرت رضا ع به تمامی روستاها، و شهرهای ایران اعزام شدند: خود را برداران امام رضا(طبق آیه استدلال شده) معرفی، و مشغول تدریس و دریافت وجوه شرعیه گردیدند. مامون که از قدرت امام رضا ع ترس داشت، ابتدا ایشان را با حیله به در شهر طوس(مشهد) به شهادت رساند، بعد سراغ همه آنها فرستاد. که یکی یکی ترور شده به شهادت رسیدند. بنابر این یازده هزار امامزاده، از سوی امامان معصوم، برای مردم ایران خیر و برکت آوردند، و مردم هم مرید آنها شده مانند گنج نگهداری کردند

Imam’s sons are our identity

Those who have been in Tehran for two days consider themselves the children of Tehran! But the shrines, which have been in Iran for 1,200 years, are still considered foreign. While the Imams sons are the identity of every city. Because they were the representatives of the Imams in their time. The Imams had two groups of immigrants to Iran: first after the martyrdom of Imam Hussein (AS) because: the people of Iran and Yemen had asked Imam Hussein to go there instead of Karbala, but he chose martyrdom. After his martyrdom, his family was severely beaten, wherever they saw Dash, they were imprisoned or executed. Imam Sajjad, who remained after his martyrdom in Karbala, his mother was Iranian: therefore, he often advised his children and grandchildren: Go to Iran. Even his mother Bibi Shahr Banoo is buried in Tehran. Most of Imam Sajjad"s children also came to Tehran (formerly King Rey), and their descendants, who are considered Sadats, number over 100 million in Yemen and Afghanistan. Most of them are Zaydis or descendants of Zayd Ibn Ali. Zaid Shahid had many movements: as some claim: his tomb is in Afghanistan and some in Mazandaran, but there is a tomb in Tehran Bazaar that is scientifically closer to reality. Because he naturally lived more in Tehran because of his grandmother, or he came here late in life. Of course, he also went to Afghanistan and Mazandaran to fight. Because fluidity is one of the conditions of guerrilla warfare. But his civil war was in King Rey: because King Rey was the cause of the martyrdom of Imam Hussein. That is, Ibn Sa"d martyred Imam Hussein in order to become the governor of Ray! But according to Imam Hussein, he could not eat wheat! Zaydi and Mukhtar Uprising did not spare him. In every situation and place, he had to form a family to: As an ordinary citizen, to provide the life and ground for the uprising. Therefore, his descendants are also in Yemen. The second group of immigrants was during the reign of Imam Reza. The most important group of Alawite immigrants were: They moved to Merv from all over Medina and Hejaz. Imam Reza"s elder brother (Shahcheragh) was on his way to Mashhad with 7,000 Alawites from Mahin al-Basra, Ahvaz, and Shiraz. Therefore, many of them fled around Shiraz. Maybe seven thousand tombs for them. Imam Reza"s sister, Hazrat Masoumeh S., also reached Hamedan and Saveh through Mahin Al-Kufa: but she fell ill and died in Qom. His companions also had tombs in the vicinity of Qom and were respected. But many of them went to Merv without any organization and secretly. Mamun heard that about two thousand Alawites were hiding in Merv. He ordered them all to be gathered in the town square, and he himself came and told them all to be executed! Imam Reza (AS) stopped him and said: They are my brothers and he recited the verse of brotherhood and saved them. He then gave each mission a mission in a city. They were sent to all the villages and cities of Iran on behalf of Hazrat Reza (AS): they introduced themselves as the brothers of Imam Reza (according to the reasoned verse), and began to teach and receive Sharia funds. Mamun, who was afraid of the power of Imam Reza (AS), first martyred him by trickery in the city of Tus (Mashhad), and then sent them all. Who were assassinated one by one was martyred. Therefore, the eleven thousand Imamzadehs, by the infallible Imams, brought good and blessings to the people of Iran, and the people became their followers and kept them like a treasure.

اولاد الأئمة هم هویتنا

من أمضوا یومین فی طهران یعتبرون أنفسهم أبناء طهران! لکن الأضرحة ، التی کانت فی إیران منذ 1200 عام ، لا تزال تعتبر أجنبیة. بینما اولاد الأئمة هم هویة کل مدینة. لأنهم کانوا نواب الأئمة فی زمانهم. کان لدى الأئمة مجموعتان من المهاجرین إلى إیران: الأولى بعد استشهاد الإمام الحسین (ع) لأن شعب إیران والیمن طلبوا من الإمام الحسین الذهاب إلى هناک بدلاً من کربلاء ، لکنه اختار الشهادة. بعد استشهاده تعرضت عائلته للضرب المبرح أینما رأوا داش تم سجنهم أو إعدامهم .. الإمام سجاد الذی بقی بعد استشهاده فی کربلاء والدته إیرانیة: اذهب إلى إیران. حتى والدته بیبی شهر بانو دفن فی طهران. جاء معظم أطفال الإمام سجاد أیضًا إلى طهران (الملک ری سابقًا) ، ویبلغ عدد أحفادهم ، الذین یُعتبرون السادات ، أکثر من 100 ملیون فی الیمن وأفغانستان. معظمهم من الزیدیین أو من نسل زید بن علی. کان لزید شهید حرکات کثیرة: کما یزعم البعض: قبره فی أفغانستان والبعض الآخر فی مازندران ، لکن هناک قبرًا فی سوق طهران أقرب علمیًا إلى الواقع. لأنه عاش بشکل طبیعی فی طهران بسبب جدته ، أو لأنه جاء إلى هنا فی وقت متأخر من حیاته. بالطبع ، ذهب أیضًا إلى أفغانستان ومازاندران للقتال. لأن السیولة هی أحد شروط حرب العصابات. لکن حربه الأهلیة کانت فی الملک ری: لأن الملک ری کان سبب استشهاد الإمام الحسین. أی أن ابن سعد استشهد الإمام الحسین لیصبح والی الری! لکن على حد قول الإمام الحسین لم یستطع أکل القمح! لم یسلم منه الزیدی والمختار انتفاضة. فی کل مکان ومکان ، اضطر إلى تکوین أسرة من أجل إعداد حیاته والأرضیة لانتفاضة کمواطن عادی. لذلک ، فإن نسله موجودون أیضًا فی الیمن. المجموعة الثانیة من المهاجرین کانت فی عهد الإمام الرضا. أهم مجموعة من المهاجرین العلویین هم: انتقلوا إلى میرف من جمیع أنحاء المدینة المنورة والحجاز. کان الأخ الأکبر للإمام رضا (شاهشیراغ) فی طریقه إلى مشهد مع 7000 علوی من ماهین البصرة والأهواز وشیراز. لذلک ، فر الکثیر منهم حول شیراز. ربما سبعة آلاف مقبرة لهم. وصلت أیضًا شقیقة الإمام رضا ، حضرة معصومة س. ، إلى همدان وساوه عبر ماهین الکوفة: لکنها مرضت وتوفیت فی قم. کان لأصحابه أیضًا مقابر فی محیط قم وکانوا محترمین. لکن الکثیر منهم ذهبوا إلى میرف دون أی تنظیم وبسریة. سمع مأمون أن حوالی ألفی علوی یختبئون فی میرف. أمرهم بأن یتجمعوا جمیعًا فی ساحة البلدة ، وقد جاء هو نفسه وأخبرهم جمیعًا أن یُعدموا! أوقفه الإمام الرضا (ع) وقال: هم إخوتی قرأ آیة الإخاء وأنقذهم. ثم کلف کل مهمة بمهمة فی مدینة. تم إرسالهم إلى جمیع قرى ومدن إیران نیابة عن حضرة رضا (ع): قدموا أنفسهم على أنهم إخوة الإمام الرضا (وفقًا للآیة المنطقیة) ، وبدأوا فی التدریس وتلقی أموال الشریعة. مأمون ، الذی کان خائفاً من سلطة الإمام الرضا (ع) ، استشهده أولاً بالخداع فی مدینة طوس (مشهد) ، ثم أرسلهم جمیعاً. استشهد الذین اغتیلوا واحدا تلو الآخر. لذلک جاء الإمام الزادة الأحد عشر ألفًا على ید الأئمة المعصومین بالخیر والبرکة لشعب إیران ، وصار الشعب أتباعهم واحتفظوا بهم مثل الکنز.

امامان زمو? هویت دی

 

هغوی چ? دوه ور?? په تهران ک? دی ?انونه د تهران ماشومان ?ی! خو زیارتونه ، چ? په ایران ک? 1، 1،200. کاله کی?ی ، اوس هم بهرنی ? areل کی?ی. پداس? حال ک? چ? امامان د هر ?ار پیژندل دی. ?که چ? دوی په خپل وخت ک? د امامانو استازی ول. امامانو ایران ته د ک?وال? دوه ?ل? درلود?: لوم?ی د امام حسین (ع) له شهادت وروسته ?که چ?: د ایران او یمن خلکو له امام حسین ?خه د کربلا پر?ای هلته د تللو غو?تنه ک?? ، خو هغه ی? شهادت غوره ک?. د هغه له شهادت وروسته ، د هغه کورن? سخت وهل شو? ، هرچیر? چ? دوی داش ولیدل ، دوی بندیان شوی یا اعدام شوی دی. امام سجاد چ? په کربلا ک? د هغه له شهادت وروسته پات? شو ، مور ی? ایرانی وه: ایران ته لا?شئ. حتی د هغه مور بی بی شهر بانو په تهران ک? ?خ شوی دی. د امام سجاد ?یری ماشومان هم تهران ته راغلی (پخوانی پاچا ری) ، او د دوی اولادونه ، چ? سادات ? areل کی?ی ، په یمن او افغانستان ک? له 100 ملیون ?خه ?یر شمیر لری. د دوی ?یری زاید یا د زید ابن علی اولاد دی. زید شاهد ?یر خو??تونه درلودل: لکه ?ن?ه چ? ?ین? ادعا کوی: د هغه مقبره په افغانستان او ?ین? ی? په مزندران ک? دی ، م?ر د تهران بازار ک? یو قبر شتون لری چ? له سائنسی پلوه واقعیت ته ن?د? دی. ?که چ? هغه په ??طبیعی ?ول د خپل انا له امله په تهران ک? ?یر ژوند کوی ، یا هغه د ژوند په وروستیو ک? دلته راغلی. البته ، هغه د جن? لپاره افغانستان او مازندران ته هم تللی و. ?که چ? روانی کول د ?وریلا جن? یو له شرایطو ?خه دی. م?ر د هغه کورن? ج??ه په پاچا ری ک? وه: ?که چ? پاچا ری د امام حسین د شهادت لامل و. دا چ? ابن سعد امام حسین د شهزاده کیدو لپاره شهید ک?! م?ر د امام حسین په وینا ، هغه نشو کولی غنم وخوری! زیدی او مختار پا?ون هغه ونه بخ?. په هر حالت او موقعیت ک? ، هغه د یو? عادی و??ی په تو?ه د خپل ژوند او ?مک? د پا?ون لپاره چمتو کولو لپاره د کورن? رامین?ته کولو ته ا? شوی. له همد? امله د هغه اولاد هم په یمن ک? دی. د مهاجرینو دوهمه ?له د امام رضا د واکمن? پرمهال وه. د الویت ک?والانو تر?ولو مهمه ?له وه: دوی له مدین? او حجاز ?خه د مورو ?ولو سیمو ته ک?ه شوی. د امام رضا مشر ورور (شاهچراغ) د مهین البصره ، احواز او شیراز له ،000،علویانو سره مشهد ته روان و. د همد? لپاره ، ?یری ی? د شیراز شاوخوا ت?تیدلی. شاید د دوی لپاره اوه زره قبرونه. د امام رضا خور حضرت معصومه ایس هم د مهین کوف? له لار? حمان او سیف ته رسیدل?: خو هغه ناروغه شوه او په قم ک? م?ه شوه. د هغه مل?رو هم د قم په شاوخوا ک? مقبر? درلود? او درناوی ی? کاوه. م?ر ?یری ی? پرته له کوم سازمان او پ? په مورو ته لا?ل. مامون واور?دل چ? شاوخوا دوه زره علویان په مروه ک? پ? دی. هغه ?ولو ته امر وک? چ? د ?ار په چوک ک? را?ول شی ، او هغه پخپله راغی او ?ولو ته ی? وویل چ? اعدام شی! امام رضا (ع) هغه ودراوه او وی? ویل: دا زما وروه دی او هغه د اخوت آیت تلاوت ک? او هغوی ی? وژغورل. هغه بیا هر مامور ته په ?ار ک? ماموریت ورک?. دوی د حضرت رضا (ع) په استازیتوب د ایران ?ولو کلیو او ?ارونو ته استول شوی وو: دوی ?انونه د امام رضا د وروو په تو?ه معرفی ک?ل (د دلیل آیت له مخ?) او د شرعی تمویلونو زده ک?ه ی? ترلاسه ک?ه. مامون ، چ? د امام رضا (ع) له قدرت ?خه ویره درلود ، لوم?ی ی? د توس (مشهد) په ?ار ک? په چالاک? سره شهید ک? ، بیا ی? ?ول ولی?ل. ?وک چ? یو په یو وژل شوی په شهادت رسیدلی. نو ?که ، د یرغل?رو امامانو لخوا ، یوولس زره امامزاده د ایران خلکو ته خیر او بریا راو?ه ، او خلک د دوی پیروان شول او د خزان? په ?یر ی? ساتی.